AGASSI TENIS GENERATION 2002

 

Symulacja gry w tenisa sygnowana nazwiskiem słynnego gracza Andre’a Agassiego. Gracz może rozgrywać mecze tenisowe jako sam Agassi (sylwetka gracza i jego ruchy odtworzone zostały przy pomocy technologii motion-capture), lub też stać się jednym z ponad trzydziestu innych zawodników i walczyć o najwyższe miejsce w rankingu tej dyscypliny sportowej. Na początku rozgrywki otrzymujemy do dyspozycji 10 tysięcy dolarów, a następnie musimy nie tylko dobrze grać na korcie i wygrywać mecze, lecz również zadbać o rozwój naszej formy fizycznej (tj. zatrudniać trenerów i podnosić umiejętności gry w tenisa: silniejsze uderzenie piłki, technika odbić, piłki podkręcone, itp.) oraz odpowiednie dochody finansowe (tj. intratne kontrakty ze sponsorami, reklamy, itp.). W „Agassi Tennis Generation 2002” mecze toczą się na dwunastu rzeczywistych kortach tenisowych odwzorowanych w pełni trójwymiarowej grafice. Gra pozwala na rozgrywkę w czterech trybach: Quick Match, Arcade, Tournament oraz Career.

 

 

ROLAND GARROS 2003 next generation tenis 2003

 

Trzecia odsłona symulatora gry w tenisa, który jako jedyny na rynku może poszczycić się posiadaniem oficjalnych licencji dwóch największych turniejów tenisowych, tj. US Open oraz Roland Garros. Next Generation Tennis 2003 (znany też pod nazwami Roland Garros 2003 i US Open 2003), podobnie jak części poprzednie daje nam możliwość wzięcia udziału w wyżej wspomnianych turniejach i grać na oficjalnych (szczegółowo odwzorowanych) kortach tenisowych w towarzystwie największych gwiazd tenisa, w tym: Marat Safin, Justine Hénin oraz Alexa Corretja. Wszystko oparto na autentycznych i obecnie używanych zasadach, przy czym dzięki kilku trybom rozgrywki i regulowanemu poziomowi trudności, tytuł ten może zadowolić, zarówno tych, którzy oczekują od niego wiernej symulacji tenisa jak i tych, którzy preferują rozgrywkę bardziej zręcznościową.

 

VIRTUA TENNIS 3

 

Virtua Tennis 3 to kolejna część popularnej serii symulacji gry w tenisa ziemnego. Cykl ów został zapoczątkowany w 2000 roku i jest doskonale znany m.in. użytkownikom konsoli Dreamcast i PlayStation 2. Tym razem ekipa developerska, pracująca w studiu Sega-AM2 (vide chociażby marka Shenmue, Virtua Fighter i OutRun), postanowiła stworzyć dzieło z myślą o elektroniczno-rozrywkowych platformach nowej generacji: PlayStation 3 i Xbox 360, oraz komputerach klasy PC.

Moc, drzemiąca w nowoczesnych maszynach, pozwoliła autorom na przygotowanie realistycznej grafiki trójwymiarowej, renderowanej w czasie rzeczywistym. Na oprawę wizualną składają się szczegółowo dopracowane areny (wypełnione po brzegi trybuny, powiewające na wietrze flagi itd.) oraz modele postaci, poruszające się niczym prawdziwi ludzie. Nie zapomniano nawet o zmianach wyrazu twarzy.

Developerzy uczynili swój nowy produkt przystępnym zarówno dla zaawansowanych entuzjastów odbijania pokrytej filcem piłki, jak i dla zupełnych laików. Tych ostatnich z pewnością cieszy opcja doskonalenia tenisowych umiejętności w ramach szeregu rozmaitych mini-gier. W wirtualnej rzeczywistości kierujemy (m.in. w trybie kariery, polegającym na uczestniczeniu w wielu turniejach na całym globie ziemskim) jednym z przygotowanych przez autorów zawodników lub tworzymy własnego sportowca, ustalając aparycję, wybierając zdolności etc. Pojedynkować się natomiast możemy na kilku rodzajach nawierzchni (np. korty trawiaste i ziemne) z wymagającą Sztuczną Inteligencją albo z żywym przeciwnikiem. Oczywiście istnieje też opcja gry deblowej. Całości dopełnia licencjonowany sprzęt tenisowy (rakiety, piłki itp.) i intuicyjny system sterowania.