MIDNIGHT CLUB II

 

Midnight Club II, to jak mówi już sam tytuł, kolejna część ekscytujących wyścigów ulicznych pochodzących z firmy Rockstar Games. Najlepsi kierowcy co noc spotykają się na ulicach trzech olbrzymich metropolii, tj. Los Angeles, Paryża i Tokio, by z ogromnymi prędkościami mknąć ulicami śpiącego miasta. Celem są kolejne zwycięstwa i pozycja bezsprzecznego mistrza kierownicy. Gracz może wkroczyć w ten fascynujący świat i brać udział w tych szaleńczych wyścigach. Tu nie ma żadnych reguł, mamy metę, punkty kontrolne, linię startu i nasz pojazd – jak przebędziemy odległość pomiędzy startem a metą nie ma znaczenia, liczy się to, kto będzie pierwszy. Gracz może dowolnie prowadzić swój samochód, korzystać ze skrótów, wąskich podwórkowych uliczek, itp.

W stosunku do części poprzedniej znacznie poprawiono silnik graficzny, twórcy wykorzystali tekstury w wyższej rozdzielczości i opracowali dużo bardziej szczegółowe modele samochodów, zawarli także motocykle. Odznaczają się one lepszymi przyspieszeniami niż samochody i mogą bez problemu przemknąć przez np.: korki uliczne, jednakże są mniej stabilne i bardziej podane na uszkodzenia. Poprawiono też silnik fizyczny i model zniszczeń pojazdów, a co najistotniejsze zrezygnowano z predefiniowanych tras, na rzecz losowo umiejscawianych przeszkód i utrudnień, co w efekcie powoduje, iż gracz za każdym razem musi znaleźć inną drogę prowadzącą do mety. Midnight Club II oferuje również ciekawy wątek fabularny ukazujący nam kulisy ciemnego światku nielegalnych wyścigów ulicznych.

OCENA PSYCHOLOGICZNA

Przemoc, brutalność, nieodpowiednie treści

Gra o średnim stopniu nasycenia przemocą. Przemoc tu prezentowana nie ma znamion realistycznej brutalności. Nie występuje widok krwi. Agresja nie odnosi się nigdy wprost do postaci ludzkich - jest kierowana do pojazdów i obiektów nieożywionych. Dopuszaczalne jest granie w grę przez dzieci, po uprzedniej zgodzie rodziców.


Kreatywność i myślenie przyczynowo-skutkowe

Gra w niewielkim stopniu ma wpływ na rozwój 'kreatywności'. Stymuluje u grającego takie elementy jak:
• poszukiwanie nowych rozwiązań - w istotnym stopniu.
• wrażliwość estetyczna, umiejętność elastycznego dostosowania się do czynników zewnętrznych, kombinatoryka, niekonwencjonalne rozwiązania - w pewnym stopniu.

Gra w niewielkim stopniu pobudza funkcje odpowiadające za proste myślenie przyczynowo-skutkowe. Ma też pewien wpływ na umiejętność planowania prostych działań. Produkt typowo rozrywkowy, choć może w pewnym stopniu pomóc odbiorcy rozwijać myślenie logiczne.


Spostrzegawczość i wyobraźnia przestrzenna

Gra ma pewien wpływ na spostrzegawczość w zakresie rozwijania umiejętności szybkiego reagowania na zmieniające się warunki i sytuacje a także niewielki wpływ na rozwój umiejętności zwracania uwagi na szczegóły oraz wyodrębnianie elementów z tła. Rozwija: ogólną spostrzegawczość, umiejętność wyróżniania szczegółu z ogółu. Rozwija umiejętność szybkiego dostrzegania nowych elementów i natychmiastowej reakcji na nie. Granie w ten produkt wpływa na: rozwój zręczności, koordynację oko-ręka, refleks. Tytuł zalecany dla osób mających trudności z koordynacją oko-ręka lub mających potrzebę rozwijania ogólnej zręczności a także dla osób z trudnościami w koncentracji.

Gra ma wpływ na umiejętność planowania w przestrzeni i wyobraźnię przestrzenną, zwłaszcza w przestrzeni 2D, ocenę odległości, koordynację kierunku z szybkością poruszania. Polecana dla osób chcących rozwinąć umiejętność planowania w przestrzeni 2D oraz koordynację.